Вести

АРАНЂЕЛОВАЦ МЕЂУ РЕТКИМ ОПШТИНАМА КОЈЕ СУ ФОРМИРАЛЕ ЈУМ

ПОЧЕТАК РАДА ЈЕДИНСТВЕНОГ УПРАВНОГ МЕСТА - РЕШАВАЊЕ АДМИНИСТРАТИВНИХ ПОСТУПАКА ЗНАЧАЈНО ОЛАКШАНО

Данас је званично почео са радом модификовани услужни центар у просторијама Општине Аранђеловац, који ће од сада носити назив Јединствено управно место. У овај пројекат уложено је више од 8 милиона динара, а средства је определило Министарство државне управе и локалне самоуправе, уз део средстава Општине Аранђеловац, на основу конкурса за два пројекта.

ЦИЉ ПРОЈЕКТА - Желимо да грађанима општине Аранђеловац овом услугом омогућимо да не иду на више места већ на једно како би решили све административне послове које имају а коју су везани за локалну самоуправу. Сматрамо да би тим поступком значајно повећали задовољство грађана наше општине радом управе. Ово решење ће омогућити бржи и ефикаснији рад наших служби и задовољство грађана наше општинске управе.

Конкурисали смо за два пројекта код Министарства државне управе и локалне самоуправе:
1. Код Комисије за евалуацију пријава за успостављање јединственог управног места у јединицама локалне самоуправе и градским општинама поднели смо ЗАХТЕВ ЗА ДОДЕЛУ СРЕДСТАВА ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ПИЛОТ ПРОЈЕКТА ЗА УСПОСТАВЉАЊЕ ЈЕДИНСТВЕНОГ УПРАВНОГ МЕСТА (ЈУМ).
Трошкови су били око 5.160.000 динара – израда новог софтвера, инсталација, подешавање и повезивање опреме, дефинисање архитектуре, набавка ИТ опреме и друго.

2. Други пројекат под називом „Дигитализација јавних услуга и увођење Е-управе у Општини Аранђеловац“ пријављен је МИНИСТАРСТВУ ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ, код Комисије за спровођење поступка и утврђивање предлога за расподелу средстава. Опредељена средства су била 2.234.900 динара.

У пословању општинске управе општине Аранђеловац било је неопходно унапређење и модернизација администрације у циљу ефикаснијег управљања општинске управе, унапређења услуга према грађанима и инвеститорима и транспарентности процедура. У том циљу урађен је елаборат под називом „Дигитализација јавних услуга и увођење Е-управе у Општини Аранђеловац“. За опредељена средства купљени су рачунари, скенери, штампачи, софтверски модул брзог скенирања, лиценца и имплементација информационог система ОPIS.

Новим софтвером биће омогућено да се на једном месту одраде сви административни поступци: све области из делатности матичне службе (изводи из матичне књиге рођених, венчаних, уверења и остало), све врсте грађанских стања (упис у бирачки списак, потврда о бирачком праву, уверење о држављанства), подаци из области деловања урбанизма и имовинско – правних послова, друштвених делатности, конкурса, уверења о просечним примањима, студентских стипендија, накнада трошкова превоза, области локалног економског и руралног развоја, комунално стамбени послови, саобраћај, локална пореска администрација...

Простор ЈЕДИНСТВЕНОГ УПРАВНОГ МЕСТА ОПШТИНЕ АРАНЂЕЛОВАЦ је и визуелно уређен, а Општина је издвојила додатна средства, више од пола милиона динара за грађевинске радове, набавку мобилијара и брендирање.
Недавно је Услужни центар Општине Аранђеловац посетила и министарка државне управе и локалне самоуправе Марија Обрадовић, која је пре 5 месеци најавила да ће бити уложено више од 7,5 милиона динара за формирање Јединственог услужног центра. Министарка је тада рекла да ће формирањем ЈУМ-а, простора са новим софтверским услугама бити омогућено грађанима да, уместо што су до сада морали да иду по многим одељењима и канцеларијама како би завршили одређене административне послове, то сада све бити могуће на једном месту. Данас је то обећање и испуњено.

Аранђеловац је формирањем ЈУМ-а постао једна од ретких локалних самоуправа (укупно 25 локалних самоуправа у Републици Србији) која има овако уређен систем.